Şu an dünyada ‘online’ ve ‘offline’ kanalları birleştiren yeni bir trend var. Yani pek çok ünlü site e-ticaretini devam ettirirken perakendeye de giriyor, mağaza açıyor. Bizim markamız da bu trendi ilk günden yakalayanlardan oldu: 3 seneyi aşkın zamandır internet sitemiz hizmet veriyor. Geçen yıl 3 mağaza açtık. Ama bu kanallardan biri diğerinden daha az kıymetli değil. Ev ve dekorasyon tutkunu müşterilerimizle temas ettiğimiz her nokta bizim için çok önemli. İnternet sitemiz 7/24 açık bir alışveriş merkezi gibi, bunun anlamı ve yeri başka. Mağazalarımızsa müşteriyle birebir iletişime geçebildiğimiz, onlar için tek tek seçtiğimiz ürünleri yakından sergileyebildiğimiz alanlar. Online ve offline kanallar birbirlerini besliyor. İnsanlar daha büyük parçaları satın alırken bazen dokunmak, görmek istiyor. Ama aksesuarları internet üzerinden satın alma rahatlığını da seçiyor. Durum böyleyken mağazamızdan L-koltuk alan biri daha sonra internet sitemizden onu tamamlayıcı sehpayı alabiliyor. Ya da tam tersi, internet sitemizden konsol alan müşterinin aksesuarlarını mağazadan alma şansı oluyor.
TAKIM SAPLANTISI SONA ERDİ
Sitede satılan ürünlerle, mağazadakiler arasında farklılıklar var mı?
En fazla yüzde 20’lik bir ayrışma olduğunu söyleyebilirim. Sitede ilk başlarda daha çok aksesuar satıyorduk, mobilyalar daha yavaş gidiyordu. Biz de sitemizde daha hesaplı ya da kolay ulaşılabilir mallara yer verip, mağazalarımızda daha büyük parçaları sunmaya başladık. Ancak mağazalaşıp, müşterinin güvenini sağladıktan sonra, bir tanışıklık oluşturduktan sonra mobilya satışında da hızlandık. Mağazada gördüğünüz her şeyi sitede bulabiliyorsunuz yani.
İnternet alışverişi tüm dünyanın kullandığı bir metot ama bir kısım da hâlâ bu kanala güvenmiyor. Kredi kartı verme, kargo gibi detaylar kafada soru işareti yaratabiliyor. Sizin internet alışverişiyle aranız nasıl?
Aslında dürüst davranmam gerekirse önceden internetten hiç alışveriş yapmıyordum. Bu işe girince ne kadar güvenli ve pratik olduğunu, ne ölçüde enerji ve zaman kazandırdığını gördüm. E-ticaretle tanıştığımdan beri çok rahat alışveriş yapıyorum. Örneğin hepsiburada.com’un sıkı müşterilerindenim. Ama maalesef iyi bir sosyal medya kullanıcısı değilim.
Nişantaşı eskiden daha çok butikleriyle ünlüyken, son dönemde antikacılarla, dekorasyon mağazalarıyla dolup taşıyor. Sizce bu değişimin nedeni ne? Artık üst başa yatırım yapmak ‘out’ evde trendleri yakalamak ‘in’ mi oldu?
Şunu söyleyebilirim: Türk tüketicisi dekorasyon konusunda cesurlaşıyor ve daha yaratıcı oluyor. Dünyada ev ve dekorasyon modası zamanın hızına ayak uydurmuş durumda. Biz de bunları takip etmeye başladık. Eskiden bir ürün alırken sadece ihtiyaca yöneliniyordu, ‘evladiyelik olsun, çok uzun süreli kullanalım’ anafikirdi. Ya da modaya uygun ama daha düşük kaliteli parçaları alıp ‘bozulunca atarız’ mantalitesi vardı. Şimdi evin farklı yerlerini, modaya göre farklı ve güzel tasarımlarla sıklıkla yenilenmek ‘in.’ Hem kaliteli hem de trendy ürünleri daha uygun fiyata alabiliyorsunuz. Bir diğer değişim de ‘takım’ saplantısının ortadan kalkmış olması. Tüm evin odalarının aynı tip ürünlerle oluşması da fena halde demode. Koltuk gruplarında üçlü, ikili, tekli koltuklardan oluşan bir takım yerine farklı renkte kumaşların kombinlenmelerini daha sık görüyoruz. Nişantaşı konusuna gelince, bu mağaza için de epeydir büyük bir heyecanla hazırlanıyorduk. Dekorasyonda tarz sahibi önerilere ve konseptlere ev sahipliği yapan çok özel bir mağaza oldu. Aslında diğer tüm mağazalarımızda ve internet sitemizdeki iddiamız bu: Sadece ihtiyaca yönelik alışveriş yapanlara değil, evinin de kendisi kadar özel olduğunu düşünenlere hitap eden tasarımları sergilemek...
Herkes ‘son moda’ evlerde oturmak ister tabii... Ama evi trendlere uydurma konusu hem zaman hem para olarak fazla ‘uğraştırıcı’ değil mi?
Biz sadece ürün satmıyoruz, konsept de satıyoruz. Yani müşteri trendleri takip etse de her bir ürünü tek tek birbiriyle uyduracak zamanı ya da sabrı olmuyor. Ama dediğim gibi eski usul ‘takım’ halinde satılan demode odalarda oturmak istemiyor. Ya da evini yenilemek istiyor fakat baştan aşağı değiştirecek gücü yok. Hem rahatlığı hem de modayı birleştiren küçük köşeler yaratarak, bu konseptleri sunarak birdenbire yaşam alanında farklı bir hava yaratılmasını sağlayabiliyoruz.
2015’te hangi dekorasyon trendleri konuşulacak?
Ev dekorasyonunda eklektik tarz, dönemin yeni trendi. Retro, modern, pastel ve neon renklerin uyumuyla çok farklı mekânlar yaratılıyor. Ham ahşaptan yapılan doğal parçaların, metal gibi modern malzemelerle birlikte kullanılması çok revaçta. Renklere gelince... Pastel ve sıcak tonlar popüler. İnsanların beklentisi, ulaşılabilir fiyatlara şık ürünler satın almak. Özellikle dekorasyonda rahatlık ve kullanışlılık ön planda... (Aslı Barış /Hürriyet)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder