6 Mayıs 2016 Cuma

Ataşehir Vogue Business Center'da kazançlı yatırımın detayları..

Vogue Business Center projesi genel koordinatörü İlker Kaan Özcan ‘a Ataşehir’deki projelerinin detaylarını sorduk.

Nihan Urel: Gayrimenkul geliştiricisi olarak tercihiniz ‘’Neden Ataşehir? ‘’

İlker Kaan Özcan: İstanbul içinde Amerika’da olduğu gibi yapılaşma ve yerleşim sistemi mahalle mahalle ayrılmamış. Hem fiyat hem de sosyal yapı bölge bölge değişerek ilerliyor. Ataşehir’de öğrenci, iş adamı, emekli çift ve bir beyaz yakalı aynı projede oturabiliyor. Çünkü her kesimi dengeleyecek bir yapı ve fiyat politikası oluşturuldu.

Ataşehir, İstanbul içinde sanki 75 yıllık şehir gibi duruyor oysaki 10 sene önce kuruldu ve öncesinde Batı Ataşehir adı bile bilinmiyordu. Bu da Levent’teki sosyal profilde ve yapılaşma kalitesinde,  Beşiktaş gibi orta ve üstü segment için fiyat dengesi yaratıyor.

Yatırımcı Ataşehir ‘de her projenin her bir metrekaresine yatırım enstrumanı olarak bakıyor. Tamamen ‘’alırken kazanma’’psikolojisindeki yatırımcı bile, yine aynı psikolojideki oturumcuya satış yapabiliyor ve denge fiyat dengesi bozulmadan bu trend 10 yıldır devam ediyor. Biz de genelde oturumcuya hitap etmek istiyoruz. Bu sayede projede oturumcu dengesini inşaat firması sağlamış oluyor ve yönetim planından tutun, ortak kullanım detaylarına kadar yaşayan bir mekan yaratılıyor.

Proje hakkında detaylar

Ataşehir kendi özel populasyonunu kendisi yarattı.

Ataşehir’de her bütçe için uygun yer bulunabilecek, minik bir kozmopolit yapı gelişti. Ataşehir ‘’Kendi dilini geliştirdi Oysa Ümraniye böyle mi? Belki tek bir bölgesi yüksek fiyatlı,  gerisi düşük fiyatta sabitlenmiş, gelişim potansiyeli olmayan yapıların yoğunluğu ile ancak ‘’gelişmiş’’ olabilir.
Bir gün Ataşehir’de ofis bulmak, çölde su bulmak gibi olacak. Çünkü yer yok.
Şehirde binlerce konut var.  Amerikadaki gibi garajda şirket kurma da mümkün olmayacağına göre bu insanlar nerede çalışacak.

Nihan Urel: Ataşehir’eToki’nin ve başka birçok inşaat şirketinin yüzlerce konut – ofis yatırımı var. Ofis açığını gelecek 5 yıl için kapatmak için yeterli değil. Şehir planı gelecek 200 yıl için yapılmadıkça Türkiye’de ulaşım, yapılaşma, mimari, altyapı, üstyapı ve sebep olduğu yüzlerce sorun devam edecek.

İlker Kaan Özcan:Finanskent’in geliyor olması bile bu açığı kapatmıyor.

Neden mi? Ataşehir her iki çevreyolunun tam ortasında çok stratejik bir lokasyon. Bugünkü değeri değil 5 sene sonraki değerini düşünün. 10 sene önce Ataşehir diye bir yer yoktu. Neden bu kadar hızlı gelişti ve yapılandı? İşte aynı sebepten yine zirveye tırmanması beklenen bir tablo.
Bağdat caddesinde oturan bir vatandaşımız evden çıkışı ile önce Ataşehir çevreyolu istikametine gelmek için 25-30 dakika harcıyor. Sonra karşıya geçiyor. Akış buradan sağlanıyor.
Ben denize bakıp küçük apartman dairelerinde yaşayıp 2 saat trafikte gideceğime çevreyoluna yakın olan sitelerde geniş ferah metrekarelerde yaşayıp 30 dakikada karşıda olmayı tercih ederim. Zaman çok değerli… Psikolojimiz de öyle..

Nihan Urel: Ataşehir’deki bir gayrimenkulün değer kazanma tahminleri Etiler, Levent gibi hareketliliğini karşılaşırabileceğimiz semtlere göre nasıl?

İlker Kaan Özcan:Ataşehir’de hem sosyete, hem öğrenci aynı bloklarda oturuyor. Buna rağmen hem lokasyonun hem markanın değeri hala yüksek. Fiyatlar stabil. Bu dengeyi nerede kuramazsınız? Levent in en işlek caddesinde bir plazada böyle bir denge kuramazsınız. Ya da Etiler’de bir ev alırken fiyat artış hızı yapılaşma çok eski olduğu için tamamlanmıştır. Ama Ataşehir genç ve kaliteli bir şehir. Fiyat dengesindeki fırsat ve avantaj bundan.Bunu kimse bilmiyor ya da algılayamıyor.

Nihan Urel: Rakamsal olarak son yıllarda Ataşehir’deki yatırımlarda değer artışı nasıl oldu?

İlker Kaan Özcan: Burada üretilen projelerin değer kazanma oranı yüzde 50-60 bandında.
Bu oran Bağdat Caddesinde bile yok.

Türkiye’de buna benzer lokasyonlar sadece Anadolu’da var. Kozmopolit bir yapı, dengeli bir sistemi getirir. Ahengi getirir. Uyumun temelini oluşturur. En önemlisi demografik yapıya bakmadan insanların aynı algı içerisinde yaşayabilme sanatıdır Şehircilik. Çikolatayı 50 yaşının üstündeki insanlar nasıl tercih etmiyorsa ama suyu her yaş insan temel ihtiyacı sebebi ile tercih etmek zorundaysa işte, arz talep dengesinin özünü oluşturan fark böyle bir dengeden doğuyor.

Nihan Urel: Ataşehir’in kıymetini şu an iyi anladık.Bize biraz Vogue Business Center projesinden bahsedermisiniz?

İlker Kaan Özcan: Ben bu projenin genel koordinatörü olarak konuşuyorum.Biz öyle bir proje yarattık ki her tip ofis dairesi gerek tekil kullanımla gerek müşterinin bir katın tamamının alınmasıyla modüler ve alıcıya yönelik değişim gösteriyor. Bu projede asıl satılan şu: Neye ihtiyacınız var?
Bir avukatlık bürosumusunuz? Ozaman 387 metrekarelik bir ofis alabilirsiniz ve patron odası ile beraber açık ofis modeline girebilirsiniz.

Yazılım fiması mısınız? 220 metrekareyi açık ofise çevirip katın sadecce o kadarını alabilirsiniz.
Home ofis yapmak isteyen bir girişimci misiniz?

65 metrekare tek bir ofis dairesi alıp tüm ofis işlerinizi buradan yönetebilirsiniz.

Birden çok kat ihtiyacınız var ve şirket merkezini buraya mı taşımak istiyorsunuz?
Çevredeki onlarca küçük ama yetersiz ölçülerdeki butik plazaların ötesine geçip birden çok kat satın alabilirsiniz. Her ofis dairesine 8 ,her kata 40 adet otopark ile çevrede emsali görülmemiş bir yatırıma ve oturuma imza atar hem otopark ücretlerinden hem de yüklü miktarda kira vermekten kurtulursunuz.

İster bir daire alın ister bir kat alın,yaratıcı ofis kullanım alanını siz kendiniz belirliyorsunuz.

Yabancı firmalar birden fazla kat alıp şirket merkezlerini buraya taşımak istiyorlar.

Binanın 10 katını şirket merkezi yapmak isteyen bir yabancı firma ile pazarlık halindeyiz.1 asansörü kendilerine bağlayıp tamamen katları kendilerine özel yapmak istiyorlar.

Binanın kurumlara uygun altyapısı ve 2.köprü yoluna 500 metre olması bir çok şirketi de cezbediyor.kalabalık bir bir şirket 2 tam kat aldığı zaman 80 adet otopark a sahip oluyor.
Open ofisler için bulunmaz bir fırsat.Google gibi teknoloji firmaları,regus tarzında open ofislerde milyonlarca lira yönetiyorlar ve kiradalar.Bize gelen teknoloji firmaları da aynı dertten muzdarip ve artık yerimiz olsun diyorlar. Ya Kozyatağına ya da bize geliyorlar ve çok hızlı satın alma kararı veriyorlar.

Bir katta 5 adet ofis var ve katta isteyen istediği kadar daire alıyor. Kendi tasarımcısını getirip mimari proje başlatan müşterimiz var.

Yani müşteri geliyor kilo ile kumaş alır gibi istediği miktarda alıyor ve istediği miktarının tapusu ona veriliyor. Kaparo miktarı bile birim ofis ile belirleniyor. Yani 5 tapudan 1 tapu parası kaparo veriyor tüm katı rezerve ediyor ve zamanı gelince balon ödeme ile müşteri rahatlıkla ödeyebiliyorVerdiği para tapu ile hisse satışına benzer bir sistemde karşılığı kesinleştirip müşteri kendini rahat hissediyor.

Odeabank projenin yatırım ortağı.

Projenin yüzde 70 ini üretmek,işin yüzde 70 ini bitmek demektir. Bu bile müşteriye güven veriyor.Odeabank yatırım ortaklığı bu projenin iş yükünü finansal olarak almış durumda.Odeabank proje finansmanı desteği ile Vogue Business Center a güçlü bir yatırım ortaklığı yaptı.Bu sayede projenin finansmanı bankanın da referansında.

Proje satıştan gelen para ile değil yatırım ortaklığı sermayesi ile gerçekleşiyor.

İnşaat aşamasında satış yapmadıkça müşteriler ısrarcı oldu.

Neden Vogue Business Center?

Çünkü emsal projelerin satış rakamları ile yarışmıyoruz. Çünkü emsalimiz yok. Ne uçuk fiyatlarımız var ne de butik plazalar gibi düşük fiyatlarımız var. Ürettiğimiz belli sattığımız belli. Amacımız bu markayı İstanbul’un bir çok bölgesine götürüp oradaki değerli müşterilerimiz ile kalitemizi buluşturmak ve onlara en iyi bildiğimiz işi yani ofis ve yaşam alanını tercih ettirmek.
Müşterilerimizin bu zor ekonomik koşullarda ve dengesiz satış politikası üreten firmalardan sonra böyle bir ilgiye bence ihtiyacı var.

Kısacası işiniz ne? Nasıl bir oturum istiyorsunuz? Nasıl bir müşteri kitlesi ya da misafir kitlesine sahipsiniz? Biz bunları belirlemiyoruz. Siz ihtiyacınızı söylüyorsunuz biz size onu hazırlıyoruz.
Biz bölgenin ihtiyacını ürettik. Bir sene sonra altın almak ile altın bulmak arasındaki farka dönüşecek bir yatırım Vogue.Çünkü değer müşterinin ilgisi ile gerçektir.Burada biz yapım süresinde satış yapmadığımızı izah ederken müşteri hep ısrarcı oldu.O gün doğru yolda olduğumuzu anladık.

Satmaya kıyamayacaksınız

Nihan Urel: Ben Vogue Business Center’dan ofis alırsam ne kadar ilerde fiyatları ne olacak ? Ne zaman satınca kara geçmiş olacağım

İlker Kaan Özcan: Tabiki şartlar değişebilir ama bizce satmaya kıyamayacaksınız.Çünkü aldığınızı satamayacak kadar çok seveceksiniz. Eğer mutlaka satacağım diyorsanız aradan 1 sene geçtiğinde kiracı teklifleri yüzünden satamayacaksınız. Kiralamak istemiyorsanız bile her sene bölgesel fiyat artışını gözlemleyince yine bekleyeceksiniz.Çok istiyorsanız değer artışını hesaplar karınızı alır satış yaparsınız tabiki.Ama sürekli paranız artacak.Kısacası yatırımcı da olsanız oturumcu da bu projeden bir gayrimenkul belkide sizin istediğiniz değer ne ise onu size zevkle sağlayacak.Bu yüzden yatırımcının yüzünü güldüren ender proje ve lokasyon karmasından biridir Vogue Business Center. (milliyet.com.tr)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder